Skip to content
Teléfono: 967599200 Ext. 97146
Email: labintic.educacion.ab@uclm.es
LabinTicLABINTIC
  • Quiénes somos
  • Proyectos
  • Publicaciones
  • Tesis, TFM y TFG
    • Tesis doctorales defendidas
    • Trabajos Fin de Grado
    • Trabajos Fin de Máster
  • Formación
  • Noticias
LabinTicLABINTIC
  • Quiénes somos
  • Proyectos
  • Publicaciones
  • Tesis, TFM y TFG
    • Tesis doctorales defendidas
    • Trabajos Fin de Grado
    • Trabajos Fin de Máster
  • Formación
  • Noticias

#NewPaper !! Towards a coordinated vision of ICT in education: A comparative analysis of Preschool and Primary Education teachers’ and parents’ perceptions

  • Home
  • Investigación
  • #NewPaper !! Towards a coordinated vision of ICT in education: A comparative analysis of Preschool and Primary Education teachers’ and parents’ perceptions
Breadcrumb Abstract Shape
Breadcrumb Abstract Shape
Breadcrumb Abstract Shape
Investigación

#NewPaper !! Towards a coordinated vision of ICT in education: A comparative analysis of Preschool and Primary Education teachers’ and parents’ perceptions

  • 9 de febrero de 2021
  • 0

María del Carmen Ramírez-Rueda, Ramón Cózar-Gutiérrez, Manuel J. Roblizo Colmenero y José Antonio González-Calero acaban de publicar en la revista Teaching and Teacher Education el artículo «Towards a coordinated vision of ICT in education: A comparative analysis of Preschool and Primary Education teachers’ and parents’ perceptions».

Highlights

  • The integration of ICT in education is affected by parents’ and teachers’ perceptions.
  • A comparative cross-sectional study was carried out with 62 teachers and 1002 parents.
  • Perceptions in terms of attitudes, usage and beliefs were evaluated.
  • Both teachers and parents have a positive perception towards ICT in schools.
  • Results differed between pre- and elementary school and between parents and teachers.

Abstract
Currently, there is a growing demand from educational institutions for the introduction of Information and Communication Technologies (ICT) in the teaching-learning process. However, the success of the projects aimed at achieving this purpose depends on how well teachers and parents accept this idea. This study analyses the perceptions of 62 teachers and 1002 parents in relation to the use of ICT in the teaching-learning process in terms of attitude, usage and beliefs. The results suggest a positive perception from both groups, with some significant differences observed both between teachers and parents, and at different educational levels.

Cita
Ramírez-Rueda, M.C., Cózar-Gutiérrez, R., Roblizo Colmenero, M.J., & González-Calero, J.A. (2021). Towards a coordinated vision of ICT in education: A comparative analysis of Preschool and Primary Education teachers’ and parents’ perceptions, Teaching and Teacher Education, 100, https://doi.org/10.1016/j.tate.2021.103300

Share on:
#NewPaper !! Computational thinking in K-12 education. An insight through meta-analysis
Taller: La Historia Moderna y el uso de las TIC

Buscar

Categorías

  • Formación
  • Gamificación
  • Investigación
  • Novedades

Archivos

  • febrero 2024
  • diciembre 2023
  • noviembre 2023
  • octubre 2023
  • septiembre 2023
  • junio 2023
  • mayo 2023
  • marzo 2023
  • febrero 2023
  • diciembre 2022
  • noviembre 2022
  • octubre 2022
  • septiembre 2022
  • julio 2022
  • mayo 2022
  • febrero 2022
  • enero 2022
  • diciembre 2021
  • noviembre 2021
  • mayo 2021
  • marzo 2021
  • febrero 2021
  • enero 2021
  • diciembre 2020
  • noviembre 2020
  • octubre 2020
  • septiembre 2020
  • junio 2020
  • mayo 2020
  • marzo 2020
  • febrero 2020
  • enero 2020
  • diciembre 2019
  • noviembre 2019
  • octubre 2019
  • mayo 2019
  • abril 2019
  • marzo 2019
  • febrero 2019
  • diciembre 2018
  • noviembre 2018
  • octubre 2018
  • julio 2018
  • junio 2018
  • diciembre 2017
logotransp-1-768x351

Teléfono: 967599200 Ext. 97146
Email: labintic.educacion.ab@uclm.es

Información

  • Quiénes somos
  • Noticias
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Política de cookies

Menú

  • Proyectos
  • Publicaciones
  • Tesis doctorales
  • Trabajos Fin de Máster
  • Trabajos Fin de Grado
  • Formación

Dirección

Facultad de Educación de Albacete
Plaza de la Universidad, nº 3, 02071, Albacete (Spain)
Universidad de Castilla-La Mancha
Universidad de Castilla-La Mancha
© Copyright 2025 LabinTic | Desarrollado por JASBAT: Servicios informáticos. Todos los derechos reservados.
LabinTicLABINTIC
Cancel Preloader