Skip to content
Teléfono: 967599200 Ext. 97146
Email: labintic.educacion.ab@uclm.es
LabinTicLABINTIC
  • Quiénes somos
  • Proyectos
  • Publicaciones
  • Tesis, TFM y TFG
    • Tesis doctorales defendidas
    • Trabajos Fin de Grado
    • Trabajos Fin de Máster
  • Formación
  • Noticias
LabinTicLABINTIC
  • Quiénes somos
  • Proyectos
  • Publicaciones
  • Tesis, TFM y TFG
    • Tesis doctorales defendidas
    • Trabajos Fin de Grado
    • Trabajos Fin de Máster
  • Formación
  • Noticias

#NewPaper !! Computational thinking in K-12 education. An insight through meta-analysis

  • Home
  • Investigación
  • #NewPaper !! Computational thinking in K-12 education. An insight through meta-analysis
Breadcrumb Abstract Shape
Breadcrumb Abstract Shape
Breadcrumb Abstract Shape
Investigación

#NewPaper !! Computational thinking in K-12 education. An insight through meta-analysis

  • 7 de febrero de 2021
  • 0

Acaba de publicarse en la revista Journal of Research on Technology in Education el artículo «Computational thinking in K-12 education. An insight trough meta-analysis» de José Miguel Merino, José Antonio González-Calero y Ramón Cózar-Gutiérrez.

Abstract:
The interest in computational thinking development at pre-university education stage is increasing. In this study, a meta-analysis was conducted to address two main objectives: (a) to analyze the effectiveness of empirical interventions in K-12 education for the development of Computational Thinking (CT); and (b) to identify and evaluate the variables that influences the effectiveness of the interventions. The analysis was especially focused on the intra-group effect sizes. Interventions show large effect size in the development of CT in the comparison between pre- and post-tests (g = 1.044). Among the different types of interventions, programming is the most efficient learning tool.

Cita:
Merino-Armero, J.M., González-Calero, J.A., & Cózar-Gutiérrez, R. (2021) Computational thinking in K-12 education. An insight through meta-analysis, Journal of Research on Technology in Education, DOI: https://doi.org/10.1080/15391523.2020.1870250

Share on:
Creación y uso de escenarios de realidad virtual en la formación inicial de maestros
#NewPaper !! Towards a coordinated vision of ICT in education: A comparative analysis of Preschool and Primary Education teachers’ and parents’ perceptions

Buscar

Categorías

  • Formación
  • Gamificación
  • Investigación
  • Novedades

Archivos

  • febrero 2024
  • diciembre 2023
  • noviembre 2023
  • octubre 2023
  • septiembre 2023
  • junio 2023
  • mayo 2023
  • marzo 2023
  • febrero 2023
  • diciembre 2022
  • noviembre 2022
  • octubre 2022
  • septiembre 2022
  • julio 2022
  • mayo 2022
  • febrero 2022
  • enero 2022
  • diciembre 2021
  • noviembre 2021
  • mayo 2021
  • marzo 2021
  • febrero 2021
  • enero 2021
  • diciembre 2020
  • noviembre 2020
  • octubre 2020
  • septiembre 2020
  • junio 2020
  • mayo 2020
  • marzo 2020
  • febrero 2020
  • enero 2020
  • diciembre 2019
  • noviembre 2019
  • octubre 2019
  • mayo 2019
  • abril 2019
  • marzo 2019
  • febrero 2019
  • diciembre 2018
  • noviembre 2018
  • octubre 2018
  • julio 2018
  • junio 2018
  • diciembre 2017
logotransp-1-768x351

Teléfono: 967599200 Ext. 97146
Email: labintic.educacion.ab@uclm.es

Información

  • Quiénes somos
  • Noticias
  • Aviso Legal
  • Política de privacidad
  • Política de cookies

Menú

  • Proyectos
  • Publicaciones
  • Tesis doctorales
  • Trabajos Fin de Máster
  • Trabajos Fin de Grado
  • Formación

Dirección

Facultad de Educación de Albacete
Plaza de la Universidad, nº 3, 02071, Albacete (Spain)
Universidad de Castilla-La Mancha
Universidad de Castilla-La Mancha
© Copyright 2025 LabinTic | Desarrollado por JASBAT: Servicios informáticos. Todos los derechos reservados.
LabinTicLABINTIC
Cancel Preloader